מה ההבדל בין מזגן אינוורטר למזגן רגיל?

בכל קנייה של מזגן, עומדים בפנינו שני שיקולים מרכזיים שיש לתת עליהם את הדעת כדי לקבל את העסקה המשתלמת ביותר.

מצד אחד הרצון לבחור מזגן במחיר טוב ושלא יחרוג מהתקציב שהקצבנו עבורו, אך בנוסף לזה, חשוב לנו גם שההפעלה של המזגן לא תהיה יקרה מידי.

צריכת החשמל של המזגן באופן שוטף יכולה לעלות כסף רב ובזמן קבלת ההחלטה על קניית המזגן החדש צריך לקחת את המשתנה הזה בחשבון.

 

איך להוזיל את עלות ההפעלה של המזגן?

בחודשים רבים בשנה, אנחנו מוצאים את עצמנו עם מזגן דולק לאורך שעות רבות של היממה, מה שכמובן בא לידי ביטוי בחשבון החשמל החודשי.

אחת הדרכים שיכולות לעזור לנו להפחית את המחיר הגבוה שאנחנו נאצלים לשלם על החשמל שלנו היא שימוש במזגן שיודע להתאים את עצמו לסביבה, או כמו שאולי אתם מכירים אותו בשמו המקצועי – מזגן אינוורטר.

מזגן אינוורטר נחשב לאחד הטרנדים החמים ביותר בשוק המזגנים, וכדי להבין בצורה מדויקת מה היתרונות שלו ומדוע הוא תופס מקום כל כך נרחב, צריך להבין כמה דברים.

לפני שנגיע למזגן האינוורטר, חשוב להבין כיצד מזגן רגיל פועל, כדי להבין את השוני וההייחודיות במערכת האינוורטר:

 

מזגן רגיל

במערכת הפנימית של המזגן מצוי מדחס. פעולת המדחס היא מה שקובעת הלכה למעשה את עוצמת הפעילות של המזגן ולאור זאת גם את צריכת החשמל שלו.

במזגן רגיל, המדחס עובד בצורה קבועה, וברגע שהמזגן פועל בצורה מסוימת המדחס ממשיך לעבוד באותה תפוקה לכל אורך משך פעולתו.

המדחס של המזגן הרגיל נכבה כאשר החדר מספיק קר אך כאשר הוא חוזר לעבוד הוא חוזר חזרה לאותה עוצמת פעולה שבה הוא פעל לפני הכיבוי של המערכת.

צורת הפעילות הזו צורכת חשמל רב ושונה לחלוטין מפעולת המדחס של מזגן אינוורטר.

 

מזגן אינוורטר

הטכנולוגיה של מדחס מזגן האינוורטר מסוגלת לעבוד במהירות משתנה, המדחסים מתאימים את מהירות הסיבוב של המדחס לתנאים השוררים בחדר.

המזגן כמובן שומר על טמפרטורה קבועה ויציבה לאורך זמן, אך מבלי לגרום למדחס לפעול באופן קבוע ובעוצמה גבוהה שאינה משתנה.

בצורה הזו המזגן יודע לעבוד בעוצמה נמוכה כשצריך אך כמובן גם יכול לנצל את מלוא היכולת שלו במקרה הצורך.

החיסכון בחשמל בצורת הפעלה זו הוא משמעותי מאוד כיון שהיא מונעת מהמזגן לעבוד באותה התפוקה כל הזמן בלי קשר לתנאי הסביבה.

 

מלבד השינוי המהותי באופן פעולת המדחס, למזגן אינוורטר יש עוד כמה יתרונות:

  1. תחזוקה – כיון שהמדחס של המזגן לא עובד באותה רמת תפוקה כל הזמן, מזגן אינוורטר דורש הרבה פחות תחזוקה.

בניגוד למזגנים הרגילים שיכולים להיות עם הרבה תקלות, מזגני אינוורטר אמינים הרבה יותר ותוכלו לעשות בהם שימוש לאורך שנים ארוכות בלי תקלות.

 

  1. אין שינויים קיצוניים – הצורה המדורגת שבה המזגן עובד מובילה לזה שאין מצב שפתאום תרגישו קור קיצוני בחדר, או שלפתע החדר יהיה חם עד ההפעלה הבאה של המזגן.

המזגן פועל בצורה מבוקרת והוא עושה שימוש בבקרת אקלים מתקדמת ביותר, כדי להבטיח שאתם תהנו ממיזוג אוויר יעיל.

 

 

  1. שקט – אולי היתרון החשוב ביותר מלבד החיסכון בחשמל של מזגן אינוורטר הוא השקט. בניגוד למזגן הרגיל שנכבה ונדלק פעמים רבות במהלך ההפעלה שלו,

מזגן אינוורטר עובד כל הזמן בעוצמה משתנה, מה שמוביל לצורת פעולה שקטה הרבה יותר. אז אם עוצמת הרעש היא פרמטר חשוב עבורכם, מזגן אינוורטר הוא פתרון מצוין עבורכם.

 

  1. עבודה מהירה – בשל המנגנון היעיל של מערכת האינוורטר, המזגן מגיע לטמפרטורה הרצויה במהירות גבוהה יותר מאשר מזגן רגיל. כך אתם יכולים ליהנות מחדר ממוזג כמה שיותר מהר.

 

  1. יובש – בניגוד למזגן רגיל שבחודשי החורף עלול לגרום לכם להתייבש ממש בגלל האוויר החם והיבש שהוא פולט, מזגן אינוורטר אינו פולט אוויר יבש והוא לא יגרום לכם ליובש.

 

מה החסרונות של מזגן אינוורטר?

אז כמובן, שכמו לכל מוצר טוב, גם למזגן האינוורטר יש מספר חסרונות:

מחיר – החיסרון המשמעותי ביותר של מזגן האינוורטר הוא המחיר שלו. לא ניתן להתעלם מהחיסרון הזה כיון שעבור הרבה אנשים מדובר בפרמטר מרכזי מאוד כאשר הם ניגשים לבחור מזגן.

בנוסף למנגנון היקר של מערכת האינוורטר שכפי שנאמר הוא מורכב יותר מאשר זה של מזגן רגיל, מזגני האינוורטר בדרך כלל גם יהיו מתקדמים יותר ולכן העלות שלהם יקרה יותר.

תיקונים – על אף שכמו שהבנתם מזגני האינוורטר אמינים יותר, גם הם מידי פעם נזקקים לאיזה תיקון אחד או שניים.

עלות התיקונים של מזגני אינוורטר היא יקרה באופן משמעותי מאשר של מקביליהם המזגנים הרגילים, כנ"ל לגבי חלקי החילוף שלהם- שיקרים הרבה יותר מאשר של המזגנים הרגילים.

טכנאים – המערכת של מזגן האינוורטר היא מורכבת יותר, ולא כל טכנאי מזגנים יודע כיצד להתמודד עמה.

המערכת יחסית חדשה ולכן טכנאי שיודע כיצד לעבוד על המערכת יוכל לדרוש מכם כסף רב, ובנוסף לא תמיד טכנאי יוכל להגיע אליכם במהירות האפשרית.

 

בסופו של דבר, אז מה עדיף יותר לקנות מזגן רגיל או אינוורטר?

אז כמו שהבנתם, כנראה שהיתרונות של מזגן האינוורטר עולים על החסרונות שלו, אבל זה לא מדויק.

אם אתם נדרשים להתקנה של מזגן אחד, ואתם יודעים שאתם לא הולכים לעשות במזגן שימוש יותר מידי נרחב, אתם צריכים לחשוב פעמיים לפני שאתם קונים מזגן אינוורטר.

החיסכון של מזגן האינוורטר משתלם רק לאחר כמה שנים כאשר צריכת החשמל הכוללת שלו באה לידי ביטוי.

העלות הראשונית של מערכת האינוורטר היא יקרה הרבה יותר מאשר מזגן רגיל, ולכן אתם צריכים להיות בטוחים שבמבחן התוצאה שיבוא לידי ביטוי בצריכת החשמל לאורך זמן תוכל ובאמת להחזיר את הפער הזה.

בכל אופן, כדאי להתייעץ עם מומחה מתחום המיזוג כדי שיעזור לכם לבצע את החישוב הזה ולהבין האם באמת כדאי לכם להתקין מזגן אינוורטר.

 

לסיכום:

מזגן האינוורטר מאפשר ליהנות ממערכת הפעלה של מזגן שמתאימה את עצמה באופן אוטומטי לסביבה.

ההתאמה הזו מאפשרת למדחס של המזגן לפעול בצורה מבוקרת הרבה יותר, ללא צורך להידלק ולכבות לסירוגין. היעילות של המדחס גורמת לצריכת חשמל נמוכה יותר מה שמוזיל את עלות ההפעלה של המזגן.

עם זאת, מחיר המזגן, כמו גם ההתקנה של מזגן אינוורטר היא יקרה יותר, ועלות הטיפול בו יכולה להיות יקרה יותר.

המזגן משתלם בעיקר למי שעושה שימוש רב במזגן וצורך הרבה מאוד חשמל. 

נשמח לעמוד לרשותכם בכדי לקבל את ההחלטה: 077-9979604

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

על המחבר
טל מאור
טל מאור
עוסק במזגנים למעלה מ- 10 שנים, מומחה במתן פתרונות מיזוג אוויר מתקדמים לפרטיים ועסקים, מנהל המותג "המיזוג הנכון בע"מ" עם ניסיון עשיר בפרויקטים של מיזוג ואלפי מזגנים עיליים, מיני מרכזיים ומערכות מתקדמות ששווקו.
השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעה משתלמת במיוחד!
דילוג לתוכן